De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Ine

24 November 2014 | Australië, Sydney

Eindelijk het eerste verslag. Vandaag is de eerste dag dat we wat tijd hebben voor onszelf. De reis begon maandag de 17e. Om 5 uur ’s ochtends ging mijn wekker. Snel nog een laatste keer douche en nog even knuffelen met Lana en toen moesten we vertrekken richting Schiphol. Op Schiphol kwam onze groep bij elkaar en we checkte samen in. Daarna konden we nog even wat drinken en afscheid nemen van familie en vrienden die mee waren gekomen. Toen kon de reis eindelijk beginnen.

Eerst moesten we 11,5 uur vliegen naar Bankok. Deze vlucht viel me alles mee, alleen kon ik echt niet slapen. Ik heb een beetje films zitten kijken, muziek geluisterd en gekletst met mijn reisgenootjes. In Bankok moesten we een uurtje wachten en toen vlogen we door naar Taipei. Deze vlucht was echt een hel, iedereen lag te slapen behalve ik.. gelukkig duurde deze vlucht maar iets van drie uur ofzo. In Taipei werden we met z’n alle in een busje naar een hotel gebracht. Dit was een heel chic hotel en gelukkig was er ook een zwembad. Met een paar man gingen we zwemmen en daarna konden we eindelijk douche. We gingen met een paar man Taipei in opzoek naar wat te eten. Helaas was alles in het Chinees geschreven en had niemand het juiste geld bij. Bij een ranzig kraampje op de hoek van een straat stond een man en die wilde ons wel op een soort van broodje trakteren. Het broodje was meer een soort deegbal met groenten erin. Eigenlijk was het super vies, maar omdat ik zo’n honger had heb ik het toch maar half opgegeten. Terug in het hotel heb ik nog een uurtje geslapen. Ik wilde zo min mogelijk slapen omdat ik dan in het vliegtuig kon slapen en dan zat ik meteen in het juiste dag en nacht ritme. Vanuit het hotel in Taipei werden we naar het vliegveld gebracht en toen kon de laatste vliegreis beginnen. We moesten nog ongeveer 9 uur vliegen naar Sydney. Van deze vlucht heb ik niet veel meegekregen, ik sliep meteen.

Rond de middag kwamen we aan in Sydney, tijdens het landen al vond ik het een super mooie stad! Ik had wel een beetje schrik voor de douane door alle horrorverhalen die iedereen had gehoord. Maar die douane stelde dus werkelijk niks voor. We kregen een stempel in ons paspoort en daarna konden we gewoon naar buiten lopen, niemand hoefde meer in onze tas te kijken ofzo. Bij de uitgang stonden onze reisleiders te wachten. Jaimy en Nikos. Met een busje gingen we naar een uitkijkpunt waar we het Opera House en de Harbour Bridge konden zien liggen. Na wat foto’s werden we naar het hostel gebracht. Hier kregen we onze kamerindeling, gelukkig lag ik met drie hele chille meiden op de kamer. Nadat we onze tassen hadden weggezet kregen we wat informatie en daarna konden we lekker naar het strand. Het hostel ligt echt 50 meter van het strand af dus dat is super chill. ’s Avonds gingen we barbecueën met z’n alle, hier heb ik mijn eerste stukje kangoeroevlees gehad. Daarna hebben we gezellig wat gedronken, maar iedereen was moe van de lange reis (38 uur!!) dus zijn we rond een uur of 10 naar bed gegaan.

De dag erna moesten we om 6 uur aan het ontbijt verschijnen. Ik moest dus om half 6 op!! Echt super vroeg, maar hier is het opstaan echt 1000x gemakkelijker dan in Nederland. We werkten even snel wat boterhammen naar binnen en toen werden we opgehaald door twee busjes. We reden naar Wollongong, net onder Sydney. Hier kregen we onze eerste surfles. We kwamen aan op een super mooi strandje waar alleen surfers mogen komen. Hier in Sydney heb je allemaal van die kleine strandjes, niet zo massaal als bij ons. Het surfen was echt super leuk, maar ik bakte er nog niet echt veel van. Volgens mij heb ik een keer of vijf op m’n plank gestaan en de rest van de tijd ging ik koprollend onder water door de golven heen. Volgens mij heb ik ook echt super veel mensen geraakt met m’n plank, omdat ik dat ding niet kon vasthouden als er een hoge golf kwam. Surfen is echt veel zwaarder dan ik dacht. Elke keer moet je weer door de golven heen terug naar achter en dan probeer je een golf te pakken (wat dus 9 van de 10 keer mislukte) en dan moest je weer helemaal terug! Maar we hebben wel super veel lol gehad. Uiteindelijk ging het gelukkig ook steeds beter, dus ik ben wel van plan om nog eens wat vaker te gaan surfen hier in Australië. Na het surfen zijn we met een paar man uiteten geweest bij een Italiaans restaurantje. We kochten ons een flesje wijn en hebben toen in het hostel nog een wijntje gedronken, maar iedereen was zo uitgeput dat we weer rond een uur of 11 naar bed gingen. De wijn is hier trouwens best betaalbaar, voor een fles rode of witte wijn ben je 5 dollar kwijt, dat is ongeveer €3,50.

De dag erna werden we weer om half 7 aan het ontbijt verwacht. We gingen met de ferry naar Sydney om wat dingen te regelen. Eerst moesten we naar de bank voor onze bankrekening en bankpas. Dit was echt een super mooi, oud gebouw. Daarna moesten we een simkaart gaan halen. Midden in Sydney is een super mooi park waar we hebben gelucht met z’n alle. Na de lunch gingen we naar een autozaak die gespecialiseerd zijn in autoverkoop en verhuur aan backpackers. Woensdag ga ik hiernaar terug om een auto te kopen. Het was die dag echt super warm, misschien wel 40 graden. We kwamen aan bij de botanische tuin van Sydney. Hier werd ons verteld dat er vroeger super veel vleermuizen zaten, maar die zijn weggejaagd omdat die alles onder scheten. Nu zaten er super veel “drop-bears” hele grote insecten die uit de boom vallen en vast komen te zitten in je haar. Ik heb dus als een debiel met mijn vestje over m’n kop gelopen. Een paar dagen later kwam ik erachter dat dit dus helemaal niet waar is en die “drop-bears” bestaan helemaal niet… Aan het einde van de botanic garden kwamen we uit bij het Opera House. Nu konden we het Opera House aanraken, dus ik heb het even een lekkere knuffel gegeven. Terug bij het hostel zijn we met de hele groep wat gaan eten en daarna hebben we met een wijntje gechilled in het hostel.

Onze reisleider, ik en twee andere meisjes hadden afgesproken dat we de dag erna om 6 uur ’s ochtends zouden gaan zwemmen in een zwembad aan de zee. Dit is gewoon een grote bak waar ze elke twee weken nieuw zeewater in laten lopen, hier heb je dus geen golven en het is ideaal om baantjes te trekken. We hebben en half uur gezwommen en zijn daarna gaan douche en ontbijten want we gingen die dag naar de Blue Mountains. Dit is een berggebied achter Sydney zo groot als België. Onze buschauffeur/tourguide was echt super chill en hij bracht ons naar hele mooie uitkijk punten. We moesten in de snikhete zon berg op en af lopen. Volgens mij val ik hier kilo’s af man! Na de Bleu Mountains gingen we naar een Wildlife park. Hier kon ik eindelijk een Koala aaien. Er zaten in dat park allemaal lokale dieren. We hebben ook een wombat gezien, dat is echt een uit de kluit gewassen hamster, echt super grappig! ’s Avonds gingen we met z’n alle met de bus naar Manley om te stappen. We gingen naar een soort hotel waar op de tweede etage een club is gemaakt. Het stappen was echt super gezellig, iedereen stond de dansen en te feesten.

Zondag was onze laatste geplande dag. We gingen een wandeling maken en kwamen daarna uit bij een super chill strandje. Hier hebben we de hele middag liggen zonnen en gezwommen. We hebben op het strand wat gegeten en zijn toen naar een soort reggea café gegaan. Echt hele chille muziek en lekkere drankjes. Na een uur op de bus gewacht te hebben (omdat we bij de verkeerde bushalte stonden) kwamen we rond half 11 terug in het hostel. Ik ging even douche en daarna gingen we naar de lunchzaal. Hier hebben we wat gedronken met z’n alle tot iemand z’n gitaar pakte. Dat was echt leuk! Iedereen zat kei hard mee te zingen tot de securety ons eruit zette. Toen zijn we met een paar man naar het strand gegaan en daar hebben we nog gezeten tot een uur of 3. Echt precies zo’n avond zoals je verwacht, lekker op het strand beetje muziek maken.

Vandaag was onze eerste vrije dag. Vanmorgen zijn we weer gaan zwemmen en daarna zijn we allemaal eens gaan bedenken wat onze plannen zijn. Ik ga samen met een andere jongen woensdag een auto kopen. Twee andere jongens van onze groep willen met me meereizen. Dus we gaan lekker kamperen met z’n drieën. Daar heb ik echt super veel zin in, lekker in een tentje, koken op een gasbrandertje. We willen vanaf Sydney naar Melbourne rijden en dan de Great Ocean Road rijden, dat schijnt super mooi te zijn. Die campings zijn ook echt een stuk goedkoper dan hostels, hier betaal je bijna 30 dollar per nacht!

Zo dat was dus de eerste week, nu gaat het pas echt beginnen.
Dikke knuffel!!!!

• 24 November 2014 - 07:15

Luciana:

Lieve Ine .

Echt super leuk om te lezen!! Fijn dat je t naar je zin hebt.
    Have fun en lekker blijven genieten!

Dikke knuffel, liefs Luciana

• 24 November 2014 - 07:22

Josine:

Hee Ine,

Leuk om jou verhaal te lezen. Voelt het weer alsof ik Door Sydney loop. Wij hebben ook vaak op de rest area's overnacht (picknick plaatsen naast de weg). Maar goed wij hadden een camper en sliepen van de grond af. Ik wens je super veel plezier en ben benieuwd naar je volgende verhalen! Kangaroo is lekker vlees hè!

Xx

• 24 November 2014 - 08:22

Mia Petit:

Hey Ine
    Het begin is gemaakt nu begint het echte avontuur wij wensen jou heel veel plezier en kijken uit naar het volgende reisverslag

Groetjes uit de nirkant mia

• 24 November 2014 - 09:50

Ome Hub Tante Mariet:

Ha Ine.
    Je hebt van je eerst week vakantie al een mooi verhaal gemaakt.
    Als het zo genieten blijft zit het wel goed bij jullie.
    Geniet maar lekker je hebt het verdiend.
    Wij kijken nu al weer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes Ome Hub en Tante Mariet

• 24 November 2014 - 13:29

Ome Jan En Tante José:

Hoi Ine
    leuk verhaal.blijf zo schrijven wij willen het allemaal horen wat je
    meemaakt. Veel plezier verder.
    Wel goed uitkijken hè.
    Groetjes Jan en José

• 24 November 2014 - 15:24

Josien:

heij Ine
    ik hoop dat je in een leuke groep zit en dat je geniet van je verblijf daar. had de foto's al gezien op rob's mobiel maar zo met een verhaal erbij is het veel leuker.we willen natuurlijk allemaal horen wat je daar meemaakt dus we zitten in spanning op het volgende verhaal en natuurlijk foto's te wachten,
    groetjes uit ons frisse neerkant

• 24 November 2014 - 15:31

Jacq Crommentuijn:

Hoi Ine,

erg leuk dat je het al zo goed naar je zin hebt daar in Down Under...leuk verhaal. Ook fijn dat je een leuke groep hebt om mee te reizen...veel plezier nog en ik zie de verhalen wel weer verschijnen..

Groetjes,

Jacq

• 24 November 2014 - 20:18

Frank En Moniek:

Dag Ine.
    Een heel leuk verhaal en goed om te horen dat je het super naar je zin hebt en dat er veel chille mensen zijn. Veel plezier verder en we kijken uit naar een volgend verslag. Groeten Frank en Moniek

• 24 November 2014 - 22:37

Jac En Ton:

Hoi Ine,Wat een mooi begin, Het is er fantastish volgens jou verslag. Geniet er van. En we horen weer.
    groetjes Ome Jac en Tante ton

• 25 November 2014 - 00:41

Anny:

Ine super leuk om je ervaring te lezen, zie het helemaal voor me. Net een film. Kijk uit naar je volgende reis verslag. Stoer om met drie jongens een auto te gaan kopen.
    Je bent echt een kanjer, geniet en hou ons op de hoogte. Liefs XXX Tinus en Anny

• 25 November 2014 - 11:06

Ome Sjaak En Tante Arna:

Ha Ine,wereldreiziger!
    Wat een leuk verhaal,en wat gaaf om aan de andere kant van de wereld een auto te kopen.
    Doet bijna niemand.Veel plezier ,genieten en UITKIJKEN.
    Groetjes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 26 November 2014 - 09:18

Thea En Christ:

Lieve Ine,
    Eindelijk tijd om je reisverslag te lezen. Verheug me nu al op 't volgende. De eerste week is goed begonnen.Om jaloers op te zijn.Maar je hebt 't verdiend. Geniet ervan. Een vraagje. Kom je nu met je eigen auto terug naar Nederland gereden? Dan haal je zeker de kranten en Hart van Nederland.[ha, ha].

dikke kus van Ome Christ en mij.

• 26 November 2014 - 22:20

Mir:

Heeej Inie,

Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat (had niet anders verwacht)!!
    Veel chillen mensen, en wat veel al gedaan voor de eerste week.. Dat gaat alleen nog maar meer worden.. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag... Geniet van alles wat er op je pad komt want je hebt het dik en dik verdiend..

Knuffel van Mir

• 27 November 2014 - 19:17

Bertus:

He Ine,

Goed om te horen dat t goed met je gaat en dat je t super naar je zin hebt! Leuk verslag, en zo te horen heb je ook een leuke groep, zeker niet onbelangrijk als je langere tijd op elkaars lip zit. Ik verheug me alweer op het volgende verslag :)

groetjes,
    Bertus

• 27 November 2014 - 21:48

Kim B.:

Jiehaa.. Je eerste verhaaltje..

Wat een verhaal.. Je omschrijft het allemaal zo mooi. Zo weten we precies wat je allemaal uitspookt! ;)..
    Geniet van je avondturen en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaaltje..

xx

• 29 November 2014 - 17:31

Marleen Verdam:

Mooi geschreven Ine ,geniet ervan en nu ga ik wachten op je volgende verslag!

• 03 December 2014 - 15:20

Marielle:

hoi ine,

ken je niet maar heb via de tam tam gehoord dat bart uit ommel bij je is.
    doe hem maar de groeten en vraag maar of hij ook eens wat schrijft.
    gedraagt hij zich een beetje? ha ha...
    veel plezier, groeten van tante marielle van bart

• 05 December 2014 - 23:25

Roel Mayke Mila Jip:

Ha ine,

Wat een leuk en chill verhaal.
    Je maakt nu al vanalles mee.
    Fijn om met zo n leuke groep op te starten.

We zijn benieuwd naar je volgende verhaal.

Xxx