Roadtrip Sydney-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu Roadtrip Sydney-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu

Roadtrip Sydney-Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Ine

13 December 2014 | Australië, Melbourne

Hey allemaal, effe snel een verslagje, omdat ik vandaag eindelijk weer eens wifi heb. In de tweede week dat ik hier was ging ik op zoek naar een auto. Dit leek me toch het handigst, omdat je dan overal kan komen en nergens aan vastzit. Na een paar dagen vond ik een hele lelijke witte subaru die ik mooi vond van lelijkigheid. Twee andere jongens van onze groep gingen ook een auto kopen en dan zouden we samen van Sydney naar Melbourne en de Great Ocean Road gaan rijden. Op vrijdag kon ik mijn auto ophalen, midden in Sydney.. Gelukkig waren Hans en Jeroen erbij en Hans wilde wel naar het hostel rijden. Ik vond het doodeng! Bij het hostel ging ik proberen te rijden. Ik denk dat ik nog geen 100 meter gereden had en toen had ik al aan de verkeerde kant van de weg gezeten, de rem kei hard ingetrapt omdat ik dacht dat ik moest schakelen en ik had bijna het hek van het hostel eruit geramd als Jeroen z’n hand niet al op de handrem had liggen.. een goed begin dus (ahum). Gelukkig gaat het nu prima hoor ;) Ik ben helemaal gewend aan een automaat en het links rijden gaat al automatisch.

Om de kosten te drukken en omdat het gezellig is rijden er twee jongens met me mee, Hans en Jeroen. Wij gingen op zondag al rijden en de andere twee auto’s zouden op maandag gaan rijden. We vertrokken de zondag veel te laat en kwamen rond een uur of 10 aan bij een gesloten camping.. We moesten dus doorrijden naar een andere camping. Dit was echt een lelijke voddenzooi, maar we waren kei moe dus we gingen er toch maar staan voor een nachtje. Op maandag zijn we snel doorgereden naar een mooie plek aan de kust en daar hebben we op de andere jongens gewacht. We zijn nu in totaal met 7 man. Ik en 6 jongens.. (maar ze zijn heel lief hoor, en ik hoef echt niet elke dag te koken en af te wassen, dat kunnen ze heel goed haha) tegen de avond kwamen de andere twee auto’s. Het regende die avond super hard en die jongens moesten hun tenten nog opzetten. Ik slaap lekker droog in de auto gelukkig.

Vanaf die dag zijn we steeds van camping naar camping gereden. Soms blijven we twee nachten en soms maar één. De dagen dat we rijden, rijden we ongeveer 200 – 300 km. Dus het is prima te doen. De campings die we opzoeken zijn heel verschillend, soms liggen ze meteen aan het strand, soms midden in het bos op een berg. Soms kosten ze geld en soms niet, maar dan heb je ook echt totaal geen voorzieningen. Laatst waren we op een camping waar we midden in een bos zaten. Er waren geen douches op die camping en de wc was echt een vies hok. Ik moest plassen dus ik inspecteerde eerst de wc op vieze beesten. Ik zag er geen en ging op de wc zitten. Toen keek ik recht in de ogen van een super grote spin die tegen de binnenkant van de deur zat. Die spin was wel zo groot als mijn hand!!!! Jakkie, ik krijg er nog de kriebels van.

Wat wel super chill is, is dat je hier op veel campings een kampvuur mag maken. De laatste weken is het niet zo warm hier en we hebben veel regen, dus dan is een kampvuurtje super fijn ’s avonds. De jongens spannen dan een zeiltje waar we allemaal onder kunnen zitten en dan kunnen wel lekker een wijntje drinken bij het kampvuur, ook al regent het. Ook hebben veel campings een bbq staan die je mag gebruiken. Dat is soms wel handig, aangezien we anders altijd op gasstelletjes moeten koken en dat valt niet altijd mee voor zeven personen.

Laatst kwamen we aan op een camping echt in de middle of nowhere. Het was op een berg, midden in het bos aan een rivier. Dit was de eerste keer dat we wilde kangoeroes zagen. Het was al best laat toen we daar aankwamen en we hadden geen boodschappen gedaan. De dichtstbijzijnde winkel was 40 km rijden.. gelukkig wist de campingeigenaar een lokale pub waar we wel wat konden eten. Het was echt een spookhotel daar! Haha nog nooit zo’n lelijk ding gezien. Gelukkig was het eten wel echt super goed! Opeens kwam er een oude man naar ons toe en die vroeg waar we vandaag kwamen (volgens mij hadden ze daar nog nooit een toerist gezien). Hij vertelde dat hij een wildlife sanctuary had naast onze camping. Als we zin hadden mochten we de dag erna wel langskomen. Wij dus de dag erna naar zijn erf. Hij had 500 hectare grond vol met kangoeroes! Zijn vrouw ging koffie en thee voor ons maken en hij vertelde allemaal verhalen over z’n dieren en z’n erf. Het was echt super mooi daar! Hij had ook drie Diamond Pythons. Dat zijn slangen. Hij vroeg of we die vast wilde houden, dat wilde we wel! Geen idee eigenlijk of die slangen giftig waren, maar ze waren heel lief. Daarna hebben een uur ofzo gewandeld over zijn erf, we zagen echt honderden kangoeroes. De mensen hier zijn allemaal zo vriendelijk en aardig! Als we van Melbourne terug naar Sydney rijden dan gaan we nog een nachtje bij hem kamperen. Wij helpen hem dan nog met wat klusjes die hij alleen niet meer goed kan en hij laat ons nog wat mooie plekjes zien.

Nu zitten we in Melbourne. Vandaag even een nachtje in een hostel slapen en lekker stappen en morgen gaan we verder rijden richting de Great Ocean Road. Het roadtrippen en kamperen bevalt tot nu toe heel goed.

  • 13 December 2014 - 09:25

    Ome Hub Tante Mariet:

    Ha Ine. Weer een mooi verslag. Wel raar dat tijd verschil na onze app. dat jij het ontbijt ging klaarmaken en wij naar bed. Wel leuk (maar ook best eng) al die beesten. Een kangoeroe in het wild zie je niet in Nederland en de spinnen zijn daar best wat groter dan hier. Ben voorzichtig maar met zes jongens om je heen zal dat best lukken. Veel reis plezier en de groetjes van Ome Hub en Tante Mariet

  • 13 December 2014 - 11:34

    Frank En Moniek:

    Ha ine
    Het is weer een geweldig verslag en wat je daar allemaal meemaakt
    Wat leuk dat jullie diecman hebben ontmoet, zo kom je veel meer te weten.
    fijn dat je het zo naar je zin hebt grts frank en moniek

  • 13 December 2014 - 12:38

    Miranda Smits :

    Hoi Ine.
    Fijn om jouw verslagen te lezen. Met dank aan Luciana die mij hiervan op de hoogte bracht. Nog heel veel plezier en pas goed op elkaar. Doe onze Bart en de jongens allemaal de groetjes.

    moeder van Bart.

  • 13 December 2014 - 15:30

    Ome Jo En Tante Virs.:

    Hallo Ine Hans Jeroen en de rest.

    De namen van de andere jongens heb ik niet meegekregen.Ine wij genieten beide van jou verhalen.Wij hebben ze wel een paar keer gelezen.Om alles goed in ons op te nemen van jullie avonturen.Sucses met je MOOIE auto.Maar een automaat is heel gemakkelijk. Ik spreek uit ervaaring.
    Wij wachten jullie spannende avonturen weer af.
    Mooie kerstdagen wensen wij jullie allen toe.En ook een mooie oud en nieuw viering .Wij weten niet wat het voor jullie zal brengen.Maar allen veel plezier.

    Liefs Ome Jo en Tante Virs.


  • 13 December 2014 - 20:32

    Mayke:

    He,
    Weer zo'n leuk verhaal!
    Maar die spin, gatver zeg!!!
    En super leuk dat jullie zulke vriendelijke man ontmoet hebben, waar je ook nog s ff mooi Kangaroes kunt spotten.

    Geweldig!
    Have fun.
    X

  • 13 December 2014 - 22:36

    Jan En José :

    Hoi Ine
    weer een leuk verhaal, en echt weer iets voor jou om met een
    automaat te willen schakelen.
    fijne kerstdagen en een hele gezellige jaarwisseling.
    goed uitkijken en geniet ervan

    gr Jan en José

  • 14 December 2014 - 00:29

    Marleen Engels:

    Ha Ine,
    Wow, zo maak je nog eens wat mee hé.
    Fijn om te lezen dat je leuke mensen hebt ontmoet en (bijna) alles je zo goed bevalt.
    Nog veel plezier!
    Groetjes Marleen E.

  • 14 December 2014 - 08:35

    Fam. Goorts :

    Hee Ine,

    Klinkt allemaal erg leuk daar en leuke foto's!!
    Nog veel plezier..

    Gr Linda, Niels, Lars en Sem

  • 14 December 2014 - 11:10

    Josine :

    Wauw Ine,

    Precies zoals wij het ook beleeft hebben! Wat zouden wij nu graag in jou schoenen staan. Lekker veel verhalen typen zodat wij ook mee kunnen genieten. Je moet altijd veel met de locale mensen kletsen. Zijn allemaal zo vriendelijk! Krijg je veel voor weinig gedaan.

    Liefs Josine en Nick

  • 14 December 2014 - 20:08

    Ome Sjaak En Tante Arna:

    ha Ine,wat gezellig is het daar.
    Behalve dan die dikke spinnen brrrr.
    Laat je niet op de kop zitten door de jongens of wordt je op handen gedragen?
    veel plezier ,groetjes.

  • 14 December 2014 - 22:04

    Josien Slaats:

    heij wereldreiziger.
    zo te horen geniet je van het land daar Down Under en heb je je oeps moment alweer gehad.
    pas maar op voor al die grote enge beesten en vooral genieten.
    wij genieten van je verhalen. grtz josien

  • 15 December 2014 - 08:38

    Mia Petit:

    Hey Ine en boys

    wat een avontuur alweer spannend en soms ook wel een beetje eng!!!! Je maakt wel een mooie tijd mee ziet veel leert veel en geniet veel wij wensen jou geweldige feestdagen en een spetterend oud en nieuw

    gr.Mia en familie

  • 15 December 2014 - 10:13

    Henny Kessels:

    Hoi Ine,
    Was gisteren bij jullie thuis en vertelde je mama van je site vandaar mijn reactie. Wat een geweldige ervaring. Leuk je op deze manier te volgen geniet van het geweldige land en de vele mensen die je op deze reis ontmoet. f\Fijne kerstdagen en een hele goede jaarwisseling een iets eerder begin van 2015 voor jou. groet Henny (van tante Miet).

  • 15 December 2014 - 14:01

    Kim B:

    Ine,

    Weer een top verhaaltje.. ik merk dat je al veel mee maakt daar..
    Leuk een heel gezelschap met jongens.. had ook niet anders verwacht ;)..
    Geniet lekker van je rondreis..

    Trouwens geniet ook van de kerstdagen daar..

    Liefs xx

  • 17 December 2014 - 00:57

    Anny :

    ha lieve Ine .
    Heel verhaal naar jou geschreven maar er ging iets fout,ha ha..Ik lees wel dat het super met je gaat , wat een ervaring en belevenissen ,stop dat maar mooi in je rugzak dat neemt niemand meer af. Meisje hou ons op de hoogte geniet en tot horens , liefs Anny xxxx

  • 18 December 2014 - 08:05

    Marleen Verdam:

    Leuk om je verhalen te lezen ,wat zul je genieten ,we wensen jullie heel fijne feestdagen en een spetterend 2015 in dat verre Australie`.groetjes Dick en Marleen.

  • 21 December 2014 - 12:56

    Christ En Thea:

    Lieve Ine en de rest van de groep,
    Je wordt wel goed beschermt met al die boys om je heen. Daarvoor wil ik ze alvast hartelijk bedanken. Alhoewel jij heel goed op jezelf kunt passen. Als ik 40 jaar jonger was sloot ik me aan in jullie groep. Prachtig de verhalen die je schrijft. Ben heel benieuwd hoe jullie daar de kerst en oud en nieuw vieren. Wij zullen op kerstavond een lichtje voor je opsteken zodat we allemaal even aan je denken. Nou meid geniet ervan .Hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2015.

    Liefs Ome Christ en Tante Thea.

  • 23 December 2014 - 08:18

    Anja Janssen:

    Hey Ine,

    Wat leuk om jouw reisverslagen te lezen. Wat stoer dat jij deze grote en lange reis maakt. Dat zou ik op die leeftijd toch echt niet gedurfd hebben hoor. Maar dit wordt een onvergetelijke ervaring en je hebt groot gelijk dat je dit doet meisje. Geniet ervan en blijf lekker verhalen en foto's plaatsen.

    Merry Christmas and Happy New Year!
    Anja Janssen

  • 30 December 2014 - 22:44

    Maria Verstappen:

    Hallo Ine,

    Goh jéé zeg! wat kun jij leuk vertellen wat je allemaal meemaakt. Echt spannend met die enge spin en wilde kangoeroes.. Ik lees wel dat je het echt naar je zin hebt. Blijf vooral genieten en leuke verslagen schrijven over alles wat je meemaakt. Echt super. Een ervaring voor het leven.
    Dat is wel wat anders dan ons reisje naar Arnhem naar de Top 2000 contest waar we trouwens 1e werden. Maar dat wist je al zag ik in de mailbox. Ine ik wens jou en de jongens alle goeds voor 2015
    en dat het allemaal mag verlopen zoals je het voor ogen hebt. ( of nog beter.)

    Heel veel groetjes.
    Maria verstappen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Ine

Actief sinds 13 Nov. 2014
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 8860

Voorgaande reizen:

13 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: