kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu

kerst en oud en nieuw

Blijf op de hoogte en volg Ine

02 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Hey allemaal, effe weer een update. Nadat we in Melbourne waren zijn we de Great Ocean Road gaan rijden. Dat is een lange weg waar je ongeveer 7 uur over doet. Deze weg loopt pal naast de zee en is echt super mooi! Wij hebben ongeveer een week gedaan over de Great Ocean Road. Steeds een stukje rijden en dan weer kamperen. We hebben veel gezien. Een dag waren we net een stel Chinezen, toen zijn we echt van uitzichtpunt naar uitzichtpunt gereden om effe snel een foto te maken. Maar het was wel allemaal heel mooi. Toen moesten we vanaf het einde van de Great Ocean Road terug richting Sydney, omdat ik een hostel geboekt had en de jongens op surfkamp gingen. We hebben toen een dag 10 uur gereden en uiteindelijk op een parkeerplaats geslapen, omdat we geen camping hadden… Daarna zijn we naar een nationaal park gegaan en daar hebben we drie nachten geslapen, omdat het daar zooooo mooi was! We zaten aan de zee midden tussen de bergen. We hebben die dagen veel gewandeld en er liepen allemaal wilde dieren rond. Er liepen wombats door ons kamp heen, die probeerden door onze koeltassen te bijten om ons eten op te eten. En er vlogen papegaaien rond die op tafel kwamen zitten die je kon voeren haha echt heel leuk. Na die drie dagen hebben we nog een dag gehad waarop we ongeveer 8 uur gereden hadden toen we aankwamen bij het surfkamp van de jongens. Ik heb daar nog een nacht met hen geslapen.

De dag erna moest ik dus in m’n eentje naar Bondi Beach rijden, want daar was mijn hostel. Het was drie en een half uur rijden. In het begin was het gemakkelijk, gewoon een beetje op de snelweg. Maar toen ik Sydney in reed dacht ik echt dat ik gek werd. Wat een drukke stad om in te rijden! En iedereen parkeert overal z’n auto dus je ziet geen zak. Uiteindelijk kwam ik in Bondi aan en had ik het hostel gevonden, maar toen heb ik nog bijna een uur gezocht naar een parkeerplaats. Toen ik eindelijk mijn tas etc. in het hostel had staan ben ik met de bus naar het centrum gegaan, omdat ik met Kirsten had afgesproken. We zijn samen gaan eten. Was wel weer een keer lekker, in plaats van camping voer. Daarna zijn we nog bier gaan drinken en toen was mijn eerste eenzame dag voorbij. De dag erna was kerstavond. Ik stond vroeg op om een stukje buiten Sydney mijn post op te halen. Daarna heb ik mezelf getrakteerd op een gitaar. ’s Avonds hadden we bbq in het hostel. Ik ging daar in m’n eentje naartoe en dat was echt de beste keus ever! Het was super gezellig en ik heb heel veel mensen leren kennen. Engelse, Ieren, Afrikanen en Amerikanen. We zijn daarna nog met z’n allen op stap gegaan in Bondi, super gezellig. De dag erna was het kerst. Ik ben lekker met Nina naar het strand gegaan en ’s avonds heb ik Vincent, een jongen uit Nederland, opgehaald op het vliegveld. We gingen eten bij twee vrienden van hem, een stelletje uit Manchester. We kwamen rond 9 uur aan daar, maar het eten was nog lang niet klaar, omdat de oven het niet deed haha. Om 11 uur ofzo gingen we eindelijk eten, maar Liz en Olly (zo heette ze) waren toen al super dronken. Om 12 uur lagen zij allebei kotsend in bed. Gelukkig kwamen twee huisgenoten van hun terug van het stappen met twee jongens en daarmee hebben Vincent en ik de rest van de avond drankspellen gedaan. Tweede kerstdag ging ik met Vincent en Olly naar Bondi Beach en ’s avonds ben ik met Nina uit eten geweest in het restaurant waar Kirsten werkt. Daarna zijn Nina, Kirsten en ik nog drankjes gaan doen in de stad. Het was een rare kerst dit jaar en het kerstgevoel was ver te zoeken, maar toch heb ik het prima naar mijn zin gehad. In de week tussen kerst en Nieuwjaar waren de jongens weer terug in Sydney en zijn we een paar keer naar het strand geweest. Ik heb samen met Nina gekookt voor Vincent, Olly en Liz en ik heb een keer gekookt voor een Engelse jongen uit mijn hostel. Hij vond mijn wortelstampot heel lekker haha. Ik leer hier wel eindelijk een klein beetje koken. Toen was het Nieuwjaar, ik had er echt super veel zin in! We waren rond 12 uur al in de stad, maar overal waren parken afgezet en je mocht nergens drinken, echt belachelijk. De jongens hadden echt super veel drank bij dus we zijn ergens achter een eetkraampje onder een boom gaan zitten en hebben heel stiekem alle drank opgezopen haha. Rond een uur of 10 gingen we naar het feestje waarvoor we kaartjes hadden, maar de helft van de groep mocht niet naar binnen, omdat ze er te dronken uitzagen. Om 11 uur zijn wij weer naar buiten gegaan omdat we samen met de hele groep het vuurwerk wilde zien. We zijn op een soort bergje geklommen en vanaf daar konden we de Harbour Bridge goed zien. Het vuurwerk was echt heel mooi, maar ik snap niet dat mensen als ’s ochtends in een park gaan zitten zweten (zonder drank) zodat ze om 12 uur het vuurwerk konden zien. Vuurwerk is vuurwerk toch? Maargoed je kan niet naar Sydney gaan voor NYE en dan niet het vuurwerk zien. Na het vuurwerk zijn we teruggegaan naar de club en gelukkig stonden er andere uitsmijters dus konden de jongens allemaal binnenkomen. Om half 6 lag ik in bed. Ik was bij de jongens in hun hostel gaan slapen, omdat ik anders alleen naar Bondi moest. Om 11 uur ofzo ben ik opgestaan en ben ik naar mijn eigen hostel gereisd om mijn bikini op te halen. Daarna zijn we met z’n alle naar Coogee beach gegaan. dit is een van de enige stranden in Sydney waar je legaal mag drinken. We hebben daar een soort van Nieuwjaarsduik gehad en zijn weer verder gegaan met drinken. ’s Avonds was ik echt kapot. Maar ik kwam een engelse jongen tegen in mijn hostel die graag een beetje muziek wilde maken met me. Dus ik heb mijn gitaar maar gehaald. Hij kon heel goed gitaar spelen en er kwamen steeds meer mensen bij. Echt super gezellig. Vannacht slaap ik nog een nachtje bij de jongens in hun hostel en dan gaan we morgen weer rijden. We hebben een adres gevonden waar we (als het goed is) met z’n allen kunnen werken. We gaan druiven plukken. Dan begint het echte polenleven.

Ik wil iedereen nog een heel gelukkig Nieuwjaar wensen! Mijn jaar is in elk geval goed begonnen! Cheers!

  • 02 Januari 2015 - 13:24

    Mia Petit:

    Hey Ine

    allereerst een avontuurlijk en een gezond 2015. Wat een mooie en gezellige belevenissen en de feestdagen zullen in je netvlies blijven staan. Volgend jaar is het weer koud.
    gr.fam.Petit

  • 02 Januari 2015 - 14:23

    Wilmy :

    Heej die Ine.. GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!! Leuk om weer iets te lezen van waar je zit en waar je mee bezig bent.. Ik volg je natuurlijk ook op FB en kijk graag naar je foto's. Fijn om te zien dat je t naar je zin hebt... Ine leef dag voor dag en geniet ervan. Dikke kus van Wilmy. X

  • 02 Januari 2015 - 16:22

    Anny:

    lieve Ine.
    Jij ook een geweldig super spetterend 2015.
    Wat kun jij ook leuk schrijven, zit in de familie,Ellen kon het ook zo goed,heel leuk om te lezen. En nu aan de arbeid moet ook weer geld op de plank komen. Je kunt natuurlijk ook nog straatmuziekant worden nu je een gitaar gekocht hebt,ha ha.
    Wacht vol verwachting je volgende reisverslagen af. Doe voorzichtig geniet en tot horens.
    Xxxxxliefs van ons.

  • 02 Januari 2015 - 17:16

    Ome Jo En Tante Virs.:

    Hallo Ine en de rest.
    Met de beste wensen voor 2015.Met veel plezier je verslag gelezen.Je hebt al veel meegemaakt .
    Maar ook genoten volgens je schrijven.Nu aan de bak om de schatkist te vullen.Maar druiven plukken is ook een leuk werk.Dan zal je ook weer andere jongens of meisjes ontmoeten.Zorg goed voor je zelf.
    Groetjes en veel liefs.
    Ome Jo en Tante Virs.

  • 02 Januari 2015 - 18:39

    Josien:

    heij Ine '
    om te beginnen allereerst nog een super 2015 gewenst met veel avontuur en genieten maar vooral met een behouden thuiskomst.
    leuk dat je toch nog met muziek bezig bent. geniet van alles en we zijn benieuwd naar de foto's en volgende verhalen. grtz josien en de rest

  • 02 Januari 2015 - 21:21

    Mayke:

    He ine,

    Klinkt weer goed allemaal!
    Toch wel speciaal om oudjaar daar te vieren lijkt me.
    Ik ben benieuwd naar je werkervaring straks!
    Veel succes alvast.

    Gr ons

  • 03 Januari 2015 - 08:42

    Christ En Thea Ugen:

    Hoi Ine,
    Een heel gelukkig en gezond 2015. Wederom genoten van je reisverslag. En nu ga je druiven plukken. Ben wel benieuwd hoe je dat bevalt. Moet je ze ook gaan pletten? Weet je wel met de blote voeten in een grote ton druiven. Och ja werk is werk nietwaar? Bij ons gaat alles z'n gangetje. Wat dat betreft heb ik geen nieuws. Goed op jezelf passen en tot je volgende verslag.

    Dikke kus ,
    Tante Thea en ome Christ.

  • 04 Januari 2015 - 11:46

    Jac En Ton:

    Hoi Ine ,wat een belevenis ,mooi verhaal.en nog de beste wensen voor 2015. Groetjes Jac en Ton.

  • 06 Januari 2015 - 21:22

    Ineke:

    Hoi Ine,

    Ook voor jou nog de allerbeste wensen voor 2015.
    Dat zal wel goed komen,denk ik.
    Ga zo maar lekker door. Heerlijk om van jou mooie verhalen te genieten.
    Zo zijn wij ook een beetje op reis.

    Groetjes, Dirk , Ineke en kids

  • 11 Januari 2015 - 00:39

    Bert En Roze:

    Hok scheet,
    wat heerlijk om je chill verhalen te lezen.
    genjet, geniet, wij zijn weer benieuwd naar je volgende belevenissen.

    Lieve groetjes van ons allemaal xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Ine

Actief sinds 13 Nov. 2014
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 8856

Voorgaande reizen:

13 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: