Roadtrip naar het noorden - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu Roadtrip naar het noorden - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu

Roadtrip naar het noorden

Blijf op de hoogte en volg Ine

24 Mei 2015 | Australië, Cairns

Hey allemaal!

Hier weer een verhaaltje, deze keer heb ik ook echt weer wat te vertellen haha. drie weken geleden stopte ik met mijn werk in de pub, na 3,5 maand was het tijd om verder te reizen richting Cairns. Het was wel eens leuk om aan de andere kant van de bar te zitten. Ik kreeg allemaal kado'tjes en kaarten van de vaste klanten, heel leuk. Op zaterdag kwam Bart naar Proserpine, wij zouden samen naar Cairns gaan reizen. Ik liet hem alle "leuke" plekjes in de buurt zien. We gingen naar wat strandjes en naar de Ceder Creek Falls, een mooie waterval, die helaas niet stroomde omdat we heel weinig regen gehad hebben. We klommen helemaal naar boven op een rots en daar werd ik zoals verwacht weer geheel opgegeten door muggen, dat Neerkantse bloed daar houden ze hier wel van.. 's avonds zijn we in de Irish pub gaan drinken, dat was wel leuk want bijna iedereen was daar. 's Nachts hebben we geheel in "backpacker stijl" op de parkeerplaats achter de pub in Bart z'n bus geslapen.

De volgende ochtend zijn we naar Airlie Beach gereden, daar hebben we voor 5 dagen een camping geboekt, omdat een douche en een wc toch wel heel fijn zijn. De rest van de dag hebben we niet veel gedaan, even wezen zwemmen in de zee en we hebben een snorkeltrip geboekt voor woensdag. 's Avonds zijn we nog wat gaan drinken in Airlie Beach.

Op maandag zijn we naar een krokodillen farm gegaan, dat had ik Bart kado gedaan. We kwamen bij een farm aan in de middle of nowhere en we werden opgewacht door "Barefoot Bushman Rob" hij is echt een icoon in de omgeving en heeft vaker samengewerkt met Steve Irwin (die hij overigens echt een aansteller vond haha). Samen met nog twee andere mensen begon de tour, we waren dus maar met z'n 4e dus kregen al z'n aandacht. Hij begon over insecten enzo te praten en wij dachten, "Shit dit wordt een saaie lange dag.." gelukkig werd het daarna een stuk leuker. We gingen de Cassowaries voeren, dat zijn echt de lelijkste, engste vogels die ik ooit gezien heb. gelukkig beten ze m'n hand er niet vanaf en ik vond het stiekem wel leuk om ze te voeren. Daarna gingen we naar een weiland waarin een schuur stond. We hielden wat kleine reptielen vast en daarna een slang. Er zaten kleine krokodilletjes die pas 1 jaar oud waren, die mochten we ook vasthouden. De krokodil vond mij niet zo leuk, hij wou steeds weglopen.. stom beest! Er stond een grote kooi met een koala erin, die mochten we vasthouden. Wat een poeperig beestje!! Net een klein kindje, die strekte helemaal z'n armpjes uit om opgepakt te worden. Er liep daar ook een soort rendier ofzo rond, maar dan zonder horens. het was net een hond haha die volgde ons overal en wilde de hele tijd geaaid worden. Toen kwam het spannende gedeelte, we gingen naar de grote krokodillen, helaas mochten wij niet bij ze in de kooi. Barefoot Bushman Rob ging de krokodillen voeren. Je zag echt niet dat er een krokodil in het water lag en toen hij met een stok in het water sloeg sprong er een krokodil van een meter of 4 het water uit! Hij kon de krokodillen gewoon aaien en hij kon er zelfs op gaan zitten. Echt grote enge beesten zeg!

Op dinsdag zijn we lekker een paar uur gaan wandelen naar een kei mooi afgelegen strandje. We zijn even gaan zwemmen en daarna zijn we naar Proserpine gereden, omdat iedereen zijn dat de Faust Dam zo ontzettend mooi was. Nou daar was dus geen zak aan.. Toen zijn we maar weer de kroeg in gegaan haha.

Op woensdag hadden we onze snorkeltrip. We zaten op een hele snelle boot. We gingen eerst naar Whitehaven Beach, een super mooi wit strand met super helder water. We liepen eerst naar een lookout punt en daarna zijn we gaan zwemmen. We hadden lunch op de boot en zagen kei grote schildpadden. Daarna zijn we gaan snorkelen. Echt zo mooi! Ze voerden de vissen dus er zaten er echt super veel! Er zwom een super grote lelijke vis "George" die kon je gewoon aaien! Hij voelde wel een beetje vies aan haha. 's Avonds zaten Sabine en Lizzy uit Liessel bij ons op de camping. We zijn met nog twee andere gasten gaan stappen in Airlie. Zatte avond weer..

Donderdag de hele dag niks gedaan, uitgekaterd haha. 's avonds ben ik nog naar de pub gegaan om afscheid te nemen van iedereen.

Op vrijdag zijn we naar Magnetic Island gegaan. Daar zouden we twee nachten blijven. We moesten daar met een boot heen. 's Avonds zijn we uit eten gegaan en hebben we wat gedronken.

Zaterdag zijn we gaan wandelen. We hebben wel 3,5 uur gewandeld, allemaal berg op en berg af, ik was kapot! Het was wel super mooi! Super veel mooie uitzichten en we zagen nog 2 wilde koala's in de boom zitten. 's Middags moesten we naar een ander hostel dus daar zijn we na de wandeling heen gegaan, dat was een gezelliger hostel. 's Avonds daar nog wat gedronken.

Op zondag gingen we alweer terug naar het vaste land. We hebben een stukje gereden en zijn toen op een rest area gaan staan. Daar kun je gewoon gratis slapen, of het helemaal legaal is weet ik niet.. Er was daar alleen een koude douche dus ik sloeg m'n douche maar een dagje over haha.

Op maandag zijn we naar Mission Beach gereden, helaas regende het en is daar behalve het strand niet veel te doen.. we zijn dus maar een stukje verder naar het noorden gereisd. Ik was zo moe van het rijden, want Bart rijd in z'n bus en ik in m'n auto, dus we kunnen niet wisselen ofzo. We zijn langs de weg ergens gaan staan en hebben daar wat gegeten. We gingen spaghetti maken. We hadden de dag ervoor gehakt gehaald, maar volgens mij was dat gehakt helemaal niet meer goed. Bart zei dat dat nog wel kon dus we hebben het maar opgegeten. Na het eten zijn we weer naar een restarea gereden in het donker en in de regen, dus we hadden geen idee waar we precies stonden.. we hebben de hele avond in Bart z'n bus gekaart, wat niet heel comfortabel is, want we kunnen niet rechtop op z'n bed zitten..

Toen we op dinsdag ochtend wilde aanrijden kwam er een Nederlands stel bij ons buurten, we hebben echt twee uur ofzo met ze gebuurt en toen moesten we echt aanrijden, omdat we allemaal plannen hadden. Bart en ik zijn wat verder het land in gereden en zijn naar een waterval gaan kijken (stelde echt geen reet voor) uiteindelijk kwamen we volgens plan aan in Port Douglas, daar hebben we een foto gemaakt van het uitzicht en zijn daarna op zoek gegaan naar een douche. Uiteindelijk heb ik in m'n bikini onder een koude, openbare douche langs het strand gestaan. Het was echt ijskoud, maargoed het was wel gratis haha en 's avonds gingen we naar een restarea. Dat was gewoon een doodlopende weg aan een meer. Bart ging vissen en ik lag even in de auto. Toen kwam heel toevallig dat Nederlandse stel eraan! Die stonden die nacht ook op die rest area. Daar hebben we de rest van de avond mee gebuurt, heel gezellig! Er zater allemaal krokodillen in dat meer en het stikte er van de ratten en kakkerlakken, dus niet helemaal een chille plek.

Op woensdag zijn Bart en ik naar Cape Tribulation gereden. Dat was voor ons het noorderlijkste punt van de reis. Het is daar allemaal regenwoud. We hebben een paar korte wandelroutes gelopen door het regenwoud en zijn daarna gaan lunchen. We bestelde een krokodillenburger. Bart vond het lekker, ik niet zo. Misschien was het gewoon het idee dat ik een krokodil aan het eten was. Even later reden we langs een plek waar ze super lekker ijs verkochten. We draaide om, om een ijsje te gaan eten en ja hoor, daar stond dat Nederlandse stel weer! haha zo toevallig dat we die steeds tegenkwamen. We zouden nog een heel kort pad lopen van 700 meter en dan zouden we daarna weer terug rijden naar Port Douglas. Bart vond het wel een leuk idee om een alternatief pad te volgen. Ofja pad was het niet echt te noemen. We moesten roze lintjes volgen en over allemaal watertjes springen en over boomwortels enzo klimmen. Het was zo ontzettend benauwd in dat regenwoud en ik had natuurlijk geen water bij, omdat het maar 700 meter zou zijn. We verdwaalde de hele tijd en ik vond het maar een beetje eng.. Uiteindelijk kwamen we weer bij de auto uit, ik was zo blij! We zijn weer terug gereden naar de koude douche aan het strand want we hadden zo erg gezweet haha. Daarna weer naar dezelfde restarea. Bart ging proberen een krokodil te vangen en ik ben maar wat gaan lezen haha. We leven ook al twee dagen op noodles, lekker goedkoop allemaal.

Op donderdag zijn wilde we met een lift over het regenwoud, maar dat was gesloten.. Toen bedacht Bart dat hij wel wilde gaan wakeboarden. Na honderd keer fout te zijn gereden vonden we eindelijk die baan. Hij heeft twee uur gewakeboard. Daarna zijn we op het strand gaan liggen. 's avonds boekte we een camping, even een fatoenlijke douche en zwembad enzo.

Op vrijdag ochtend gingen we dan die skyrail lift over dat regenwoud doen. Staan we onze kaartjes op te halen staan Florian en Mandira (dat stel uit Nederland) voor ons. Het is toch niet te geloven haha. We gingen samen met hen in de lift. Bart en ik gingen daarna nog even rondkijken in Kuranda, een hippie achtig dorpje midden in het regenwoud. We hebben daar geluched en een beetje rondgelopen over marktjes enzo. Daarna zijn we doorgereden naar Cairns, daar hebben we een hostel voor 3 dagen. 's Avonds zijn we wat gaan eten en daarna hebben we in onze kamer wat gedronken met Lizzy, Sabine en nog wat andere Nederlanders. Het is een grote reunie hier. Bart en ik zijn daarna nog wat gaan drinken met Mandira en Florian. Deze keer was het wel afgesproken haha.

Zaterdag hebben we niet veel gedaan, lekker aan de lagoon gelegen in Cairns. Daarna hebben we met wat Nederlanders gebarbequed op het strand. Daarna zijn we met z'n allen op ons balkon gaan drinken. Tot de securitie kwam en onze alcohol afpakte en ons een waarschuwing gaf voor geluidsoverlast en alcohol in het hostel.. haha oeps.. Toen zijn we maar gaan stappen met z'n alle.

Nu is het dan zondag. Mijn laaste dagje in Cairns. We hebben vanmorgen afscheid genomen van Florian en Mandira, want die gaan naar Azie. Morgen ga ik weer terugrijden naar Proserpine, want ik heb besloten nog 5 weken in de pub te gaan werken. Dan heb ik genoeg geld en hoef ik tot november niet meer te werken. Ik had het daar zo goed naar m'n zin en anders moet ik weer helemaal een andere baan gaan zoeken en dat zoek ik ook niet haha. Morgen moet ik dus ook weer afscheid nemen van Bart, want hij gaan richting Alice Springs. Het was wel echt weer leuk om te kamperen en we hebben super veel mooie dingen gezien en gedaan.

Dus jullie zijn weer helemaal up to date nu! Ben al iets meer dan 6 maanden weg! Wat vliegt de tijd toch! Voor jullie het weten ben ik alweer thuis.

Dikke kus aan iedereen en ik laat wel weer wat van me horen!

  • 24 Mei 2015 - 14:57

    Ome Jo En Tante Virs.:

    Hallo Ine.
    Jou belevenissen met aandacht gelezen.Volgens ons is met die maag van jou niets mis.Hij moet overal tegen kunnen.Pasta ,alcohol, krokodil enz. Geniet ervan.We zien je volgende avonturen wel weer.
    Hou je goed veel liefs en groetjes.
    Ome Jo en Tante Virs.

  • 25 Mei 2015 - 14:59

    Christ En Thea Ugen:

    Hoi Ine,
    Inderdaad jouw maag kan overal tegen!! Ik snap toch wel waarom die muggen daar jouw bloed zo lekker vinden[ha ha]. Genoten van je reisverslag. Zo reizen we een stukje met je mee. We zien weer uit naar je volgende bericht. Hou je haaks en geniet ervan. Leuke foto's trouwens.

    Dikke kus,
    Ome Christ en Tante Thea.

  • 25 Mei 2015 - 15:33

    Mia Petit:

    Hey ine
    Als er nu nog iemand twijfeld of je het naar je zien hebt??? Weer een leuk verhaal we zijn weer helemaal up to date werk de komende vijf weken in die gezellige pub en tot schrijvens
    Gr Harrie en Mia

  • 26 Mei 2015 - 11:12

    Mayke:

    he ine,

    klinkt relaxed allemaal zeg, goed leventje heb je daar.
    Groot gelijk dat je nog even terug gaat naar de pub om te werken.

    We wachten het volgende verhaal weer af!

    gr van ons allemaal

  • 26 Mei 2015 - 12:59

    Kim B:

    Hoi Ine,

    Weer een super leuk verhaaltje om te lezen.
    Weer even werken, groot gelijk dat je dan ook terug gaat naar je vertrouwde plekje. en die 5 weken zijn zo voorbij en dan kun je weer lekker gaan genieten van je reis.

    Werk ze even ;)

    Tot het volgende verhaaltje weer

    Liefs Kim

  • 29 Mei 2015 - 21:08

    Anny:

    Ha meisje,
    Leuk om weer een reisverslag van je te lezen. Grappig dat je steeds allemaal Nederlandse mensen tegen komt in zo'n groot land. De zomer wil hier niet vlotte ,lijkt wel herfst, als we de berichten moeten geloven komt de zomer volgende week ons land binnen. Zondag ga ik met jullie mam naar de toppers, ha ha. Jij nog drie weekjes werken en dan heerlijk weer genieten tot november? Wat vliegt de tijd over 6 maanden ben je weer op Hollandse bodem, maar eerst nog lekker genieten veel zien en beleven.
    Heel veel liefs xxxxxxook van Tinus Annu

  • 09 Juni 2015 - 15:58

    Josien Slaats:

    heij Ine
    wat een belevenissen weer. zo te horen geniet je nog steeds van je rondreis.
    blijf dit vooral doen en kom over een tijdje lekker bruin en gezond weer thuis.
    mis trouwens enkele foto's bij jou verslag maar deze zullen de volgende keer wel weer meekomen.
    fijn trouwens dat je weer in de kroeg kunt gaan werken op de plek die je al kent.
    daarna genieten van het laatste stuk van je reis en tijd dar down under
    groeten vanuit ons koude neerkant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Ine

Actief sinds 13 Nov. 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 8858

Voorgaande reizen:

13 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: