Goodbye Proserpine - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu Goodbye Proserpine - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ine Teeffelen - WaarBenJij.nu

Goodbye Proserpine

Blijf op de hoogte en volg Ine

04 Mei 2015 | Australië, Melbourne

Mijn tijd hier in Proserpine zit er bijna op.. Ik heb nu drie maanden in de Irish pub gewerkt en weer wat geld om verder te reizen. Ik heb sinds mijn laatste verslag niet heel veel meegemaakt. Ik werk zes dagen in de week en heb alleen op maandag vrij. Op maandagen gaan Meghan en ik stappen in Airlie Beach. Hier stikt het van de backpackers dus hier vermaken wij ons wel. Ik werk ongeveer 50 -60 uur in de week, maar we doen geen zak haha. Het enige weekend dat het druk was in de pub was met St. Patrick's Day. Dit hebben we een heel weekend gevierd hier. Er speelde een live band en er is me wat afgezopen dat weekend. Wij waren zelf ook niet bepaald nuchter haha.

Tijdens het paasweekend hadden we een extra dag vrij. Als mensen hier een dag vrij hebben gaan ze de hele dag zitten zuipen. Echt niet normaal wat die mensen hier drinken! Stelletje alcoholisten. Wij gingen op goede vrijdag naar een vriend van Meghan en geheel tegen de traditie in hebben we gebarbecued en van 's ochtends tot 's avonds niks anders gedaan dan gedronken. Helaas kan ik het tempo hier nog niet zo goed bijhouden en lag ik om 10 uur kotsends in mijn bed. Op paasmaandag hadden we weer vrij en zijn we met een paar man naar Airlie beach gegaan om een kroegentoch te doen. Meghan en haar vrienden hadden dit bedacht. We gingen naar 12 kroegen en ik elke kroeg moest je een drankje doen en elke kroeg had een regel. Als je de regel niet opvolgde moest je je drankje atten..

Een van onze lievelingsgasten is Barrie. Hij is bijna 80 en komt elke dag een paar pilsjes drinken. Hij bakt altijd taartjes voor mij en Meghan. Laatst hebben we hem getrakteerd op een lunch. De rest van de middag liet hij ons allemaal mooie plekjes zien in de buurt. We gingen naar een paar strandjes, hij liet ons de Prossie River zien (die zit vol krokodillen..) en we gingen naar Cedar Creek Falls, een waterval midden in een bos.

Ik ben een paar keer met een paar jongens weze schieten, dat was heel gaaf. We zaten dan met een groot geweer achterop zijn jute en crosste over de cane farm. Als we een wallabee zagen stopte we en probeerde we die te schieten. Ik blijk een vreselijk slechte jager te zijn, want ik heb niet een keer raak geschoten (wat ik stiekem niet zo erg vindt, want die wallabees zijn veel te schattig haha) maar ik vond het vooral leuk om over die farm te racen met op de achtergrond de zonsondergang. Die farm is trouwens groter dan heel gemeente Deurne.

Nu is het dus bijna tijd om weg te gaan hier.. ik ga het hier wel missen hoor! Ik heb zoveel leuke mensen leren kennen. Maar nu is het tijd om weer lekker te gaan reizen. De eerstvolgende bestemming is Cairns, in het noorden van Queensland. Ik hou jullie op de hoogte!

Xx Ine

  • 04 Mei 2015 - 09:10

    KimB:

    Hee Meid,

    Weer een leuk verslagje. :D Het heeft weer even geduurd maar wel weer leuk om te lezen wat je daar allemaal weer mee hebt gemaakt.

    Geniet van je volgende bestemming en ik lees het volgende verhaaltje wel weer een keer :D

    Liefs xx

  • 05 Mei 2015 - 13:46

    Mia Petit:

    hey Ine

    we hebben ff moeten wachten maar wel weer leuk om iets van je te horen na drie maanden werken en soms ook te diep in het glaasje te hebben gekeken(zuipen) ga je weer verder met het reisavontuur veel plezier en tot schrijvens.
    groetjes Harrie en Mia

  • 10 Mei 2015 - 10:02

    Christ En Thea Ugen:

    Hoi Ine,
    Wat gaat de tijd toch snel. Ook in down under. Alweer 3 maanden om. Maar goed je gaat weer reizen. Dus krijgen we binnenkort weer van die smakelijke vrolijke verhalen. We verheugen er ons nu al op. In Neerkant gaat alles z'n gangetje. Geniet weer van de komende tijd, je hebt er weer hard voor gewerkt!!!

    Lieve groetjes,
    Ome Christ en Tante Thea.

  • 10 Mei 2015 - 15:53

    Ome Jo En Tante Virs.:

    Hoi Ine .Bedankt voor je leuke brief.Wij hadden al lang niets meer gehoord,wel van jou ouders natuurlijk. We horen wel weer van je verder avonturen .Met ons gaat alles goed .Wij zijn veel in de tuin .Want alles moet nu de grond in.Verder heel veel groetjes van ons,ook aan je vriendje?

    Ome Jo en Tante Virs.

  • 13 Mei 2015 - 10:24

    Bertus:

    Ha Ine,

    Leuk verslag! Veel plezier op je verdere reis. gr, Bertus

  • 13 Mei 2015 - 22:23

    Josien:

    heij ine
    zo te horen vermaak jij je daar wel.geniet ook weer van het nieuwe allemaal en laat ons door jou leuke verhalen maar mee genieten.
    groetjes uit neerkant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Ine

Actief sinds 13 Nov. 2014
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 8857

Voorgaande reizen:

13 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: